Simon Horvat | |
13. april 2023 |
Pogled na čarno-bejlo bauto. Avtorske pravice: nkmura.si Foto: Aleš Cipot/fotolens.si
Časnik Večer je v preteklih dneh objavil članek o marketingu v nekaterih slovenskih prvoligaših pri čemer so se osredotočili na število prodanih sezonskih vstopnic ter zaslužek s prodajo klubskih artiklov. Mura je na obeh področjih v samem vrhu, glede na število prebivalcev pa celo prva. Zapisane podatke so nam potrdili tudi v marketingu Mure.
Osemsto imetnikov sezonskih vstopnic
Naš klub je v sezoni 2022/23 prodal 800 sezonskih vstopnic, prehitel pa nas je le Maribor, ki ima 1818 sezoncev. Muri v hrbet gledata še Olimpija z 284 imetniki in Koper, ki jih je prodal 80. Kot so poudarili pri Muri si želijo prihodnjo sezono številko povečati na tisoč. Glede na velikost regije in mesta Murska Sobota je številka 800 zelo visoka. Če jo preračunamo na število prebivalcev v mestu pridemo do podatka, da ima sezonsko vstopnico 7 % prebivalcev Murske Sobote. V Mariboru je ta številka manjša in sicer 4 %, v Ljubljani pa 0,1 %. Za primerjavo - graški Sturm ima 7000 imetnikov oz. 2,5 % odstotka mesta, Rijeka pa 3861 oz. 3,6 %.
Število prodanih sezonskih vstopnic za sezono 2022/23:
Maribor: 1818
Mura: 800
Olimpija: 284
Koper: 80
Sturm: 7000
Rijeka: 3861
Najbolj iskan je domači črno-beli dres
Zelo podobna so razmerja v klubskih trgovinah, tako spletnih kot fizičnih. Maribor je v lanskem letu z artikli ustvaril 450.000 evrov prometa, Mura pa slabih 100.000 evrov. Kot so nam dejali v Muri je bil v šampionski sezoni 2020/21 ta znesek 150.000 evrov, za letos pa načrtujejo številko 250.000. Zraven spletne trgovine je Mura letos na stadionu odprla svojo lastno trgovino, najbolj prodajan artikel pa je domači črno-beli dres. Kot smo seznanjeni nima Maribor, za razliko od Mure, v lasti nobene trgovine temveč to dejavnost za njih opravljajo drugi, zato je končni promet s stališča kluba najverjetneje nekoliko nižji. Olimpija je lani na tem področju ustvarila 50.000 evrov prometa, Koper pa je trgovino vzpostavil šele pred kratkim, zato še nima zabeleženih podatkov.
Promet v klubskih trgovinah za leto 2022 (splet in fizične trgovine):
Maribor: 450.000 evrov
Mura: 100.000 evrov
Olimpija: 50.000 evrov