Ljubim Muro nisem kriv, ljubil jo bom dokler sem živ.

Ali so najdražji sedeži tudi najbolj zaželjeni?

Po vzoru Angležev, kjer je pred sezono vedno govora o sezonskih vstopnicah (te gredo napram našim, tam sicer za med) smo se tudi mi pozanimali o stanju in cenah na slovenski prvoligaški sceni.

Ugotovitev, da najdražje vstopnice ne najdemo pri zadnjih treh državnih prvakih, bo mnoge presenetila. Za najdražji ogled prvoligaške scene je na začudenje mnogih poskrbelo Nogometno društvo Gorica. Tako moramo v Gorici za ogled 18 domačih tekem (mnogi ob tem ponujajo še pokalna doživetja) odrasli odšteti 160 €. Nekaj popusta, a ne veliko, imajo sicer upokojenci in študenti, ki morajo za karto odšteti 150 €.

Na drugem mestu najdemo Maribor, s ceno 135 € in popustom za obstoječe imetnike sezonskih vstopnic pri 110 €.

V vrsto kot tretja vstopi NŠ Mura. Za sezonsko vstopnico morate pri nas odšteti 130 €. Za glavno tribuno  je potrebno primakniti nekaj več, in sicer 160 €. Navijači lahko tako muraše spremljamo za dobrih 7 € na tekmo, kar je 1 € ceneje, kot če bi vstopnice kupovali sproti. S tem na tekmo ne prihraniš niti za kepico sladoleda.

Tako na svoj račun pridemo komaj ob naslednji sklenitvi »vezave«. Kot še pri nekaj drugih klubih v Sloveniji, so se tudi pri nas odločili za popust. Vsako nadaljnje leto tako za sezonsko vstopnico odštejemo 110 €. Tako na tekmo prihranimo približno 2 € in seveda čas, ki bi ga sicer namenili nakupu vstopnice.

Četrto mesto si delita Celje in Koper, oba imata enako ceno in sicer 120 €. Pri Celju so se odločili za promocijo starš plus otrok (do 15. leta starosti), v tem primeru vstopnico za oba dobite za 175 €. Pri Muri na primer sezonska vstopnica za otroka do 15. letna starosti stane 70 €.

Ljubljanska kluba sta se presenetljivo (glede na standard okolice) znašla bolj v ozadju. Tam vstopnici za aktualno sezono znašata 100 €. Okrog 100 € morajo za ogled svojega kluba plačati tudi v Sežani, vendar točnega podatka zaenkrat še nimamo.

Na zadnjih dveh mestih pa najdemo Radomlje in Domžale. Kluba, ki si, od vstopa Radomelj v prvo ligo, delita stadion si delita tudi ceno sezonske vstopnice. Za to morajo obiskovalci Domžalskega športnega parka plačati 70 €.

Obenem smo se pozanimali še o obiskanosti domačih tekem vseh klubov v lanski sezoni in le to primerjali s kapaciteto stadiona oziroma velikostjo mesta v katerem dotični klub domuje.

Največji obisk pripada NK Maribor, ki je imel na domačih tekmah podporo 54.949 gledalcev. Sledita NŠ Mura z 34.075 in mogoče za nekatere presenetljivo FC Koper 20.800 gledalci.

Vendar pa največji odstotek napolnjenosti tribun ne pripada Štajercem, ampak pristašem Mure. Mura je svoj stadion Fazanerija, z novo kapaciteto 4506, povprečno popolnila z 42 % gledalcev. Ne preseneča, da sledijo predvsem stadioni z manjšo kapaciteto kot recimo Stadion Rajka Štolfe, ki je bil napolnjen z dobrimi 34 %. Sledijo mu še ŽAK, Bonifika in naposled Ljudski vrt z 26 %.

Tribune so najbolj prazne v Ljubljani in Celju. Odstotka obiskanosti se gibljeta med 5 in 6 %. Vidimo torej, da se nogometaši v Celje in Olimpijo verjetno ne selijo zaradi navijačev in upravičeno se lahko vprašamo komu so bile namenjene investicije v športne objekte v centralnem delu Slovenije. Z drugimi besedami; vidimo, da v Sloveniji popolnoma zadostuje objekt za okrog 10.000 gledalcev.

Tako smo se za konec dotaknili še obiska glede na populacijo kraja, v katerem se tekma odvija. Ni presenečenje, da največji odstotek dosega kraj z najmanj prebivalci; to so Radomlje. Ob 1.715 prebivalcih imajo povprečen obisk skoraj 20 %. Sledi Murska Sobota, kjer je povprečen obisk na velikost mesta (to po podatkih angleške Wikipedije, 30.06.2022, znaša 11.107 prebivalcev) znaša 17,04 %. Za Muro je to sicer malce neverodostojen podatek, saj velikokrat slišimo da gre za Prekmurski ponos. Če bi računali odstotke glede na prebivalstvo Prekmurja, bi Mura dobila 2,43 %, s tem pa bi se uvrstila za Maribor.

Ekipe, ki so se v sredini lestvice znašle pri podatku napolnjenosti stadiona glede na kapaciteto, so tu ostale tudi v tem primeru. To so Koper, Maribor in Domžale. Padel je Bravo, ki smo mu odstotke računali na velikost četrti Šiška v katerem igra. Dvignila pa se je Tabor Sežana, predvsem iz enakega razloga kot Radomlje.

Na zadnjih dveh mestih ostajata Celje in Ljubljana.  V Celju je najverjetneje bolj popularen rokomet, medtem ko se v Ljubljani spet dvigujeta košarka in hokej. Nogometni mesti pa, vsaj zadnjih par let, to nista.

Upamo, da se bo trend sezonskih vstopnic stopnjeval. Lepo bi bilo, da bi nogomet postal družinski praznik, tako kot je to v drugih državah v Evropi.

Komentarji (0)

FORUM

Želite debatirati o tem? Prijavite se na forum in izrazite svoje mnenje.

Vstop na forum